היעד הבא של רשות המיסים: הבדצ"ים ובתי מקובלים

שלום בידרמן No Comments on היעד הבא של רשות המיסים: הבדצ"ים ובתי מקובלים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שסיימו לפתור, כנראה, את כל ההון השחור במדינה, מתפנים במשרד האוצר לטפל ביעד הקל והמתוקשר לזרא – החרדים.

בשבועות הקרובים, לאחר שתקבל את ההערות המקצועיות מלשכות עורכי-הדין, רואי החשבון ויועצי המס, תפרסם רשות המיסים הוראות לגביית מס ממקובלים, כך נחשף היום (שני) בישיבת הועדה לביקורת המדינה בכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: (יש עתיד) שיזמה את הדיון, אמרה כי "כל אדם שווה בפני החוק, והדיון איננו נגד הדת, אלא מכבד אותה ורוצה שהעוסקים בה יהיו שווים בפני החוק. חלק מחצרות המקובלים מתופעלות בעשרות-מיליוני ש"ח, כאשר רבים מהם כופרים בעצם חובתם לשלם".

צבי ורטיקובסקי, נציג מבקר המדינה ציין כי חלק מהמקובלים צברו הון רב מאות מיליוני ש"ח, ומשום-מה אינן מחויבים במס, וכן גם כעשרים גופי כשרות בארץ. לדבריו, כיום ניתנת אפשרות לפרשנות שונה בנושא בין פקיד שומה אחד למשנהו. מר ורטיקובסקי לא חשף מאין הוא בקי בפרטים אלו.

למרבה הבושה, יהודי דתי בשם תני פרנק, מ"נאמני תורה ועבודה" הוסיף כי חוק האונאה בכשרות אינו נותן מענה לבד"צים, ואין די בחוזר של רשות המיסים בעניין אלא יש לקדם חקיקה בפיקוח ובשקיפות על הבד"צים.

השר לשרותי דת, דוד אזולאי השיב כי למקובלים אין כל קשר למשרד לשירותי דת, וכן כי המשרד או הרבנות איננו מפקח על הבד"צים, וללא הכשר מהרבנות הבד"צ איננו יכול להעניק פיקוח או תעודה. לדבריו, "הבד"צים הם גופים גדולים ופרטיים ואני מתקשה להאמין שהם מתחמקים מתשלום מס. לבעלי העסקים נוח שהם משלמים ישירות למשגיח, כדי לשלוט בו, וזהו אינו מצב נורמלי. המצב האידאלי הוא מערך כשרות, בו המשגיח אינו מקבל את משכורתו המושגח".



0 תגובות